21 Ekim 2011 Cuma







Bu sefer de bir kerelik çayını ben demlerim


Sevgi beni hiç sevmedi mi ki? hiç mi sevmemişti de yanıma uğramaz olmuştu??Öylesine sarılmışken ona...tüm yaşamımı ona bağlamışken...kaçtı.....kayboldu...
Geldim...
Geldim işte yanına....
Duysana Baba beni nolur duysana!!!
Bu taş neden bu kadar soğuk?
Ya bu taşların altı?
Hep karanlık mı olur bu kadar?
Oysa...
Ne geçmişti  aklımdan biliyor musun?
Babam beni özlemiştir diyordum...
Sesimi duymayı,konuşmayı...
Hatta haberini bile almıştır yine geleceğimin...
Çaydanlık yine ateştedir şimdi...
Sıcacık bir çay okusu duyar ble olmuştum bir an...
Sen hep böyle yapmaz mıydın zaten baba?
Çayı bardağıma doldururken telaşla...
"Otur kızım otur...sen yol yorgunusundur şimdi" demez miydin?
Şimdi neden hiç sesin  çıkmıyor peki?
Saklandın da bana şaka mı yapıyorsun yoksa?
Birazdan arkamdan sarılıp bağrına mı basacaksın?

Ben bu taşı hiç sevmedim biliyor musun?
Duruşu bile çok soğuk, buz kestiriyor içimi...
Yüreğimi üşütüyor...
Oysa benim yüreğim zaten soğuk...!
Hatta hiç ısınmamış galiba...
Çok uğraştım biliyor musun Baba!
Sevdim herkesi, her ama herşeyi
Hatta düşmanımı bile!
Ama nedense sevgi beni hiç sevmedi heralde...
Aldattı,oyaladı,kandırdı...
Şimdi düşünüyorum da,
Gerçekten sevmiş olsaydım insanları
Yüreğim buz tutup da böyle çatlamazdı belki de...
Oysa ben paramparçayım...
Değınığım!
Gel!!!Gel de beni biraz topara Baba!
Baba!!
Hani sen ne güzel tohumlar ekerdin,
Hatırlıyor musun;?
Gübreyi de tohumu  topraga ekmeden önce bir güzelharmanlardın toprakla
""bu olmazsa olmaz!" derdin  "Ama iyi ayarlamak lazım!"
"Neden?" diye sordugumda: "Yakar yoksa, kavurur!"
Diye cevaplardın beni
İşte şimdi ben de yanıyorum, kuruyorum
Kavuruyor her yanımı acılar, isyanlar,insanlar!!!
Ne olur beni şimdi de cevapla Baba!!!
Diyorum ki,
Ben de bir tohum degil miydim zaten babamın filizlendirmeye çalıştığı?
Ne oldu dersin Baba?
Yoksa sevgiyi öğretip iyilik edeyim derken
Gübresini mi biraz fazla kaçırdın sen?
Neyse
Anlaşıldı, senin kalkmaya hiç niyetin yok..
Komşularının hepsi de uykudalar zaten
Dikkat ettim de hepinizin taşları birbirine ne kadar da benziyor?
İyisi mi Baba sen benim taşımı da hazırla!
Nasılsa gelecegim yine yanına
İlerde bu sefer belki ziyaretine degil
Bakarsın komşuluga gelirim
Kim bilir?
Kim bilebilir?
Bu sefer de bir keelik çayını da ben demlerim...........

Leyla ÖNDER

Hiç yorum yok: