24 Mart 2011 Perşembe

Benim Adım Khan/My Name is Khan...



Son dönemlerde sosyal paylaşım sitelerinde hızla yayılan bir video var. "Terörist Kime Denirmiş!" başlığı altında Üniversite amfisinde bir derste geçen Amerika ve İslam üzerine bir tartışmayı konu eden ve oradaki  karakterin son cümlesiyle içimizin yağlarını eriten diyaloğun yer aldığı video. Aslında 2010 yılında vizyona giren   "Benim Adım Khan/My Name is Khan" isimli  bir Hint filminden alınan sahne bu. Henüz filmi bu sahnesinin dışında izlemiş değilim ama yaptığım araştırmaya göre filmin konusu; Rızvan Khan (Shahrukh Khan) kücüklüğünü annesiyle (Zarina Vahab) ıssız bi yerde geçiren bir müslümandır. Annesi öldükten sonra Amerika'ya kücük kardesinin yanina gider. Orada tanistigi ve asik oldugu Mandira (Kajol) adında dul ve hindu bir kadin ile evlenir. Rızvan Khan aynı zamandada Asperger sendromu hastasıdır. Bu hastalık Otizm rahatsızlığının bir çeşididir ve ömür boyu süren, sosyal etkileşime ve iletişime zarar veren, sınırlı ve tekrarlanan davranışlara yol açan beynin gelişimini engelleyen bir rahatsızlıktır. 11 Eylül saldirilardindan sonra Mandira'nin oglu rasist kesimler tarafindan döverek öldürülür. Öldürülme sebebi annesi evlendikten sonra Khan soyadini almis olmalaridir. Bunun üzerine Mandira Rizvan'i terk eder. Rizvan ne zaman geri gelebilecegini sorunca, Mandira ona Amerika Birlesik Devletleri baskanina gidip, adinin Khan oldugunu ama bir terörist olmadigini aciklamasini ve ondan sonra geri gelmesini söyler. Rizvan hastaligi dolayisiyla bunu ciddiye alir ve yolculuguna baslar. Baskan ile bulusmadan geri dönmeyecektir ve ona diyecektir ki: Sayin Baskan, benim adim Khan ve ben bir terörist degilim.

YönetmenKaran Johar
YapımcıKaran Johar, Shahrukh Khan
SenaristKaran Johar, Shibani Bathija Dialog : Niranjan Iyengar, Shibani Bathija
OyuncularShahrukh Khan
Kajol
Jimmy Shergill
Sonya Jehan
Zarina Wahab
Tanay Chheda
Parvin Dabas
Arif Zakaria
Sheetal Menon
Arjun Mathur


şu çok izlenen video da burada...



Hiç yorum yok: